Klantcase: Verstegen

Bedrijf: Verstegen Spices & Sauces

Branche: Food supplies (vervaardiging van specerijen, sauzen en kruiderijen; zoutraffinage)

Bedrijfsgrootte: Enterprise corporation

Klant sinds 2009

 

"Het printpark wordt steeds gezonder"

 

De uitdaging

De relatie tussen Itec en Verstegen dateert sinds 2009. Een bijzondere stap waar een inkooporganisatie een grote rol in heeft gespeeld. Of beter gezegd, juist niet. “Het printerpark was aan een vernieuwing toe, maar de diversiteit en de gekoppelde software maakten het bijna niet mogelijk om met andere apparatuur te werken. Het traject was kort en krachtig. Verstegen had een sterke voorkeur om samen te werken met Itec, vanwege de merkonafhankelijke hard- en softwaredienstverlening. We zijn vanaf het begin erg tevreden en daar wilden we geen concessies in doen”, vertelt dhr. Van Driel

De oplossing

Deze contacten werden later, medio 2018, bij het aantreden van Eef van den Heuvel door hem overgenomen. Eef is in gesprek gegaan met Verstegen en na het inventariseren van de wensen is er een hernieuwde samenwerking tot stand gekomen. Eef van den Heuvel: “Wat volgde was structureel overleg. We evalueren tweemaal per jaar en nemen dan het gehele printerpark door. De rapportages vertellen ons uiteraard veel. Onder andere hoe gezond het printerpark is. Met gezond doel ik op het stukje duurzaamheid wat we kunnen vertalen naar het maatschappelijk verantwoord printen concept. Dat heeft een groot verschil betekend voor Verstegen. Wanneer we zien dat een printer bijvoorbeeld 20% van zijn capaciteit bereikt heeft, is dat voor ons geen reden om deze te vervangen. Dat is juist de kracht van MVP: we verlengen de technische levensduur, dragen bij aan het verminderen van CO2 uitstoot en verminderen de kosten”.

Het resultaat

“De evaluaties en lange samenwerking zorgen ervoor dat je elkaar beter leert kennen en ook weet hoe het verbruik verloopt. Met die kennis kun je heldere afspraken maken. En mocht het dan eens voorkomen dat bepaalde machines een hoger verbruik laten zien, dan signaleren we dit op tijd. We bekijken hoe we deze efficiënter kunnen inzetten, zodat ook het kostenaspect niet uit het oog wordt verloren”. Van den Heuvel vervolgt: “De flexibiliteit in service laat zich bij Itec ook zien in het aanbod van SLA. Verstegen heeft de afspraak dat er binnen 4 uur een service wordt geleverd wanneer er een storing wordt gemeld. We willen niet alleen een leverancier zijn, maar verkiezen een relatie in de vorm van een partnership voor een langere termijn. Als er een probleem is, dan stappen we in de auto en lossen het op”. “Een fijne samenwerking dus”, besluit van Driel het gesprek.

Benieuwd wat we voor uw organisatie kunnen betekenen op het gebied van printing? Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies.

Deel dit artikel

Itec Blog