Klantcase: Q8

Bedrijf: Q8 Petroleum Nederland

Branche: Q8 Nederland is de marketing tak voor verkoop van brandstof/mobiliteitsoplossingen

Bedrijfsgrootte: groot corporate company, Afdeling Benelux

Klant sinds 2012

 

De uitdaging

Begin 2012 stond Q8 voor de uitdaging om haar printomgeving volledig te vervangen. Ton Versteeg, Infrastructure Analyst bij Q8 vertelt over zijn ervaring met Itec: “Q8 Nederland had al ervaring met het uitbesteden van printbeheer, maar door het uitbreiden van het wensenpakket zijn we op zoek gegaan naar een leverancier die meerdere diensten kon leveren. We wilden zakendoen met een partij die ons kon garanderen dat we één aanspreekpunt hadden. Niet alleen voor onze vestigingen in Nederland, maar ook voor de Q8 locaties in de gehele Benelux. De zoektocht naar een leverancier die ons kon verzekeren van snelle en adequate service voor een vaste prijs was een uitdaging, mede door de omvang en de harde eis van prijs per pagina”.

De oplossing

“We zijn met een aantal leveranciers in gesprek gegaan. Bij de on-site uitnodiging van Itec in het kantoor in Zaltbommel werd al snel duidelijk dat we met de juiste partner aan het praten waren. De demo’s over de verschillende functionaliteiten per machine leerden ons welke machine het meest geschikt was. Niet iedere locatie had dezelfde apparatuur nodig. De uitbreidingsmogelijkheden met softwarepakketten en Follow-Me oplossing maakten het printbeheer en gedrag inzichtelijk. Het advies van Itec was zeer kundig en op veel fronten werd er mee gedacht om toekomstgericht efficiënt te kunnen zijn en blijven. Daarnaast wilden we ook machines in eigen beheer, maar wel in onderhoud bij Itec. Ook dat was geen probleem. Er volgde een zeer interessant prijsvoorstel, maar wat de doorslag heeft gegeven is het aanbod van snelle service en de korte lijnen voor onderhoud van het gehele printpark”, aldus Ton Versteeg.

Het resultaat

Bij de start van de levering zorgde een draaiboek voor een strakke planning met welke printers op welke locatie, datum en tijdstip geleverd zouden worden. De implementatie verliep soepel en zonder issues. Itec is steeds kundig geweest in het bieden van oplossingen wanneer er zich problemen voordeden”

"Een aanspreekpunt voor de gehele Benelux"

“Eef van den Heuvel van Itec is nu al jaren onze vaste contactpersoon en dat geeft vertrouwen en continuïteit” adus Ton Versteeg. Eef van den Heuvel: “De relatie tussen Q8 en Itec kenmerkt zich als ‘reciprociteit’. We doen zaken met elkaar en die verbinding zorgt bij evaluaties voor een snelle oplossing en logische verlenging. Dat is wat je als klant én leverancier wil”.

Deel dit artikel

Itec Blog