Header bij Klantcase Huis73

Klantcase: Huis73

Bedrijf: Huis73

Branche: Openbare Bibliotheken

Klant sinds: 2005

De uitdaging

Een fraaie locatie met culturele bestemming in de binnenstad van ‘s-Hertogenbosch, dat is Huis73. Deze naam is ontstaan nadat de Bibliotheek en het naastgelegen centrum voor de kunsten Muzerije in 2019 fuseerden. Als eigentijds cultureel centrum is het voor Itec een meer dan bijzondere klant-leverancier relatie.

“De naastgelegen stadsbibliotheek kwam in 2005 met de vraag of Itec de bestaande machines in service wilde nemen. Gedurende de fusie en de tijd is de samenwerking stilzwijgend doorgegaan. “We waren en zijn nog steeds tevreden. De service is van oudsher goed en dus geen reden tot verandering”, vertelt dhr. Fassbender, Facility Manager bij Huis73.

 

De oplossing

“Toen in 2019 de fusie met Muzerije zich aandiende zijn we opnieuw om tafel gegaan. Het aantal printers nam in omvang toe en er moesten machines bij. Itec heeft de service voor de reeds aanwezige machines overgenomen, de verouderde machines zijn vervangen en een aantal nieuwe machines geleverd. We hadden weer een gezond printpark. Voor ons was het belangrijk dat we geheel ontzorgd zijn op het gebied van printing. Dat was een essentieel criterium om de samenwerking voort te zetten”, aldus dhr. Fassbender. In onze serviceovereenkomst hebben we ook afspraken gemaakt over het aanleveren van de toners. “We hebben er geen omkijken naar en wanneer er een storing is, wordt deze adequaat opgelost. De printers worden heel intensief gebruikt door de vele studenten en andere Bosschenaren”.

 

Het resultaat

Eef van den Heuvel: ”Wanneer je al zo’n lange periode met elkaar werkt leer je de organisatie beter kennen en kunnen we als leverancier beter inspelen op printgedrag of veranderingen daarvan. Als het dan eens wat minder gaat, laat partnership zien dat je er ook in andere tijden voor elkaar bent. We doelen uiteraard op Covid. Dit heeft Huis73 geraakt met zowel de horeca als alle andere dienstverlening”. Dhr. Fassbender vervolgt: “Samen met Eef hebben we kritisch gekeken naar hoe we deze periode konden overbruggen. Itec heeft dit voor haar rekening genomen en ons een genereus aanbod gedaan. Het is fijn als leveranciers meedenken in oplossingen”.

“Ik ben niet vanaf het eerste moment betrokken geweest bij Huis73, maar inmiddels weten we elkaar al jaren te vinden. We proberen elkaar tweemaal per jaar te zien. Zijn er bijzonderheden in het park of excessen waar we op moeten anticiperen, dan wordt dat tijdens deze evaluaties besproken”, aldus Eef.

We zien de toekomstige samenwerking positief tegemoet. Huis73 heeft een gezond printpark met voldoende ruimte om te verduurzamen door integratie van het Maatschappelijk Verantwoord Printen concept.

Deel dit artikel

Itec Blog